Hemsidan "Bygga kedja" är en del av moderbolaget Franchisetorget AB

Dogpark
- från ide till kedja

Följ en entreprenörs resa - att ta bolaget från ide till att bygga en kedja i Sverige. 


 
 

Realityserie om att starta ett företag och bygga en franchisekedja.

Blir det bara en idé eller kommer varumärket att finnas överallt i Sverige? Det är frågan för Ramona som är entreprenör och ska ta företaget till nästa nivå i Franchisetorgets nya realityprogram "Från ide till kedja", där det utlovas stora känslor och viktiga beslut. Det finns program om hur man blir kär, bygger hus, lagar mat, följer dokusåpakändisar med mycket mera. Men – det kanske viktigaste av allt i den tid vi lever i nu, att våga ta steget och starta eget företag och få följa med på resan – finns det inga tv-program om. Det finns undersökningar som visar att varannan svensk vill starta eget företag men endast 2 av dessa 10 vågar ta steget, resten står fortfarande och väntar på att våga ta klivet. Att starta ett företag är en sak, men att få företaget att växa och bli lönsamt år efter år, det är svårare." säger Ramona.

Hur det går till i verkligheten

Huvudpersonen är företagaren Ramona Byrö och i programmet medverkar även andra entreprenörer som kommer att berätta om sin (sina) resor. De har alla olika utmaningar i sitt företagande och springer ofta på hinder och fantastiska lyckostunder. Under programseriens gång får vi följa hur man konkret startar och bygger ett företag. Ni kommer att få följa företag som hade en affärsidé, en historia och som stöter på olika utmaningar under resans gång. De är alla modiga som vågar erkänna sina misstag och visa upp dem för oss tittare som får följa med i en expansionsprocess. Många entreprenörer berättar om sina framgångar i efterhand och oftast började allt i garaget med en ide. Låt oss nu bjuda in alla som vill följa med redan från start och följa hela bygget till en succé.

Syftet

Vi anser att det är viktigt att göra program och en serie om att starta och driva företag. Idag finns det ca 500 000 företagare och enl. undersökningar finns det ytterligare 2 miljoner människor som funderar på att våga ta steget och starta eget.  Syftet är tredelat; vi vill öka antalet nyregistrerade företag där människor vågar ta steget och startar företag och få människor att ta till sig våra budskap, vi vill lyfta entreprenörskap och franchise för att locka framtida entreprenörer och vi vill bygga stolthet hos företagare / franchisetagare / franchisegivare genom att visa upp olika aspekter av verksamheter. 

 

Vill du investera i Dogpark?

Nu har du chans att investera i Dogpark och vara med på en spännande resa.

Följ vår resa 

Blir det bara en idé eller kommer varumärket att finnas överallt i Sverige? 

Dogparks hemsida

Vill du komma till Dogparks egna webbsida så klickar du dig vidare här.